tirsdag den 10. juli 2018

Berlin 2016




























Jeg elsker Berlin. Jeg elsker at byen har så meget historie, jeg elsker de hyggelige, mærkelige og spændende afkroge af byen, jeg elsker at gå rundt og finde steder jeg ikke har været før, selvom jeg har været i Berlin i hvert fald 6 gange. Billederne er fra 2016, hvor jeg var i Berlin med Martin, min forlovede. Vi tog bussen - det tog sindssygt lang tid, man sad virkelig dårligt og det kan jeg på ingen måder anbefale, selvom det er billigt! Toget derimod er virkelig anbefalelsesværdigt. Det er virkelig hyggeligt og man sidder rigtig god. Og ellers kan man jo altid, hvis man ikke som jeg er mega bange for at flyve, tage flyet derned. Det går hurtigt og det er oftest virkelig billigt.
Martin og jeg lavede vores egen lille guide til steder i Berlin, fordi vi havde så mange oplevelser, som var værd at huske på og vende tilbage til. Martin og jeg lavede en dag hvor vi søgte på det bedste Streetfood i Berlin og gik rundt fra sted til sted og smagte. Det resulterede i punkt 1 og 2:
  1. Görlitzer Straße/Schlesisches Tor - Masser af god mad og spændende mennesker. Når man hopper af med metroen på Schlesisches Tor kommer man til den meget omtalte Burgermeister, der er kendt for sine burgere. Men da Martin og jeg ankom var der virkelig lang kø, så vi valgte at gå lidt tilbage af Skalitzer Straße som vi kom fra, hvor vi fandt Görliburger på Skalitzer Straße 66. Her fik vi sådan ca. de bedste og største burgere nogensinde, for kun 14€ for en menu. Virkelig anbefalelsesværdigt.
  2.  Mehringdamm - Her ligger Curry 66, som skulle være den bedste Currywurst i Berlin. Det var virkelig også lækkert! Næsten lige ved siden af ligger der en virkelig hyggelig Kebabvogn, hvor man får de største kebabs jeg nogensinde har set. Der var virkelig lang kø da vi kom, så vi fik ikke prøvede dem, men det er helt sikkert et sted vi vil vende tilbage til!
  3. Boxhagener Platz - Her findes om søndagen et virkelig hyggeligt loppemarked, der åbner kl. 10. Der var virkelig mange spændende boder, og vi fik købt nogle rigtig fine billeder.
  4.  Boxhagener Platz --> Revaler Straße - Virkelig hyggeligt og alternativt område. Der var masser af små loppeboder, Streetfood, spændende mennesker og generelt utrolig hyggelig stemning!
  5. Hackescher Markt - Et virkelig hyggeligt sted med masser af restauranter, barer og liv på torvet på den ene side af stationen, og en masse hyggelige strandbarer langs Spree på den anden side.
  6. Savigny Platz - Rigtig hyggelig plads med mange restauranter. Der er virkelig hyggeligt om aftenen med dæmpet lys og god stemning. Vi spiste på 12 Apostles, en italiensk restaurant ved siden af stationen, som havde virkelig lækker mad.
  7. Ostbahnhof - Bag Ostbahnhof var der loppemarked om søndagen, som så virkelig hyggeligt ud. Vi nåede aldrig derhen, men vi så det fra toget og det så rimelig stort ud.
  8. Französiche Straße - Ved nr. 24 ligger en RitterSport butik og museum. Værd at tage ud og se og købe noget lækkert chokolade ved. Man kan også lave sin egen RitterSport!
  9. Kastanien Alleé/Oderbergerstraße - Kastanien Allee er generelt en virkelig hyggelig gade, med mange forskellige spændende butikker. På Oderbergerstraße ligger Kauf Dich Glücklich, som eftersigende skulle have virkelig gode vafler! Der var ikke plads da vi kom, men det så virkelig lækkert ud.

    Tip: Tag til Alexanderplatz og sæt dig på en af cafeerne med en kold øl eller en god kop kaffe, hvis du ligesom jeg elsker at sidde og kigge på mennesker, og se verdenen gå forbi!

    // Rebecca 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar